PDA

View Full Version : Goda nyheter!

Ambalrith
October 2nd, 2006, 13:29
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,897982,00.html

Friad! Hoppas denna smällen svider hårt på Henrik Pontén och hans vänner.

Cirtaboy
October 2nd, 2006, 13:36
Han har tur :D

Walle
October 2nd, 2006, 13:42
Hur kunde dom få tag på han :/? av alla som delar ut filer

Ida
October 2nd, 2006, 13:47
Hur kunde dom få tag på han :/? av alla som delar ut filer
mycket bra fråga..varför just honom liksom av alla 100 tusen (eller mer) som laddar upp/ner musik och film dagligen? :/

Ambalrith
October 2nd, 2006, 14:04
Någon från APB gickin på Limewire och tog ett par screenshots när man såg att hans profil eller något sådant laddade ut Hip hip hora. Dom griper honom och han erkänner. Sedan tar han tillbaka erkännandet men han döms pga screenshoten. Men nu blev han friad. (Eller så va det jag skrev att annat gripande men kan tänka mig att det är samma)

Miwna
October 2nd, 2006, 14:08
Det var fan jag som tipsade Ambal på IRC :(

Rasty
October 2nd, 2006, 14:21
Det var fan jag som tipsade Ambal på IRC :(
Och jag din medhjälpare ;)
Det är anledningen till att jag inte använder Limewire, han blev ju nästan gripen. Limewire ger otur :o

Anna
October 2nd, 2006, 14:24
Haha nog har han tur..men man börjar bli lite fundersam över fildelning :angel:

Wasabi
October 2nd, 2006, 14:39
Därför man använder Bittorrent -.-

Är han så korkad att använda limewire så kan han fan åka in..

Sickan
October 2nd, 2006, 14:42
Haha, "Mannen var den förste som för ett knappt år sedan dömdes för fildelning i Sverige." Den första som blir dömd blir frisläppt.

Ambalrith
October 2nd, 2006, 15:01
Precis som nån sa, använd bara Bittorrent så kan man inte åka dit om man inte sparar allt man laddar hem på datorn för APB kanske kommer och får göra husransakan och stjäl er hårddisk.

Xitoz
October 2nd, 2006, 15:06
Jo, visst har man tur, men jag undrar nog mer på Rickard Falkvinge, ledaren i piratpartiet, han vill ju införa fildelning i sverige och då borde folk nästan fatta att han själv laddar ner?

Ambalrith
October 2nd, 2006, 15:22
Jo, visst har man tur, men jag undrar nog mer på Rickard Falkvinge, ledaren i piratpartiet, han vill ju införa fildelning i sverige och då borde folk nästan fatta att han själv laddar ner?
Behöver han ju faktist inte göra eftersom Piratpartiet även står för ett skyddat privatliv utan att staten övervakar oss. Men nu är det väl så att han laddar ner, men bara för att han gör det betyder inte det att APB har några bevis. Eller hur? :p

Keff
October 2nd, 2006, 15:26
Goda nyheter: ja :)

Ownage
October 2nd, 2006, 16:35

Precis så jävla idiotiskt

Anna
October 2nd, 2006, 16:46

Precis så jävla idiotiskt
De går faktiskt att tracka bittorents..Men dem som äger The Pirate Bay håller på o fixa så de e helt anonymt (Källa PC För Alla, shaushaus)

Twia
October 2nd, 2006, 16:48
Yes ihelvete :D ett steg närmare laglig fildeling :)

ArticaX
October 2nd, 2006, 17:17
Yes ihelvete :D ett steg närmare laglig fildeling :)
aye :P

Sickan
October 2nd, 2006, 18:56
Jag har hört att Moderaterna står för fri nerladdning.

Walle
October 2nd, 2006, 19:29
Inget parti stöder fildelning, (Piratpartiet är inget parti änn, och kommer nog aldrig bli ett för dom dom aldrig bli upp röstade :cries: :cries:)

Ari Nieminen
October 2nd, 2006, 19:37
Inget parti stöder fildelning, (Piratpartiet är inget parti änn, och kommer nog aldrig bli ett för dom dom aldrig bli upp röstade :cries: :cries:)
Vad fan är det då?

Psygabber
October 2nd, 2006, 21:24
Toppen! Men det är la lite onödigt att använda Bitlord/Bittorrent om man bara vill ladda hem en enstaka låt?

Ambalrith
October 3rd, 2006, 07:15
Mycket möjligt att dom säger att dom stödjer det innan valet men sen är det som bortblåst.
Miljöpartiet skrev på sina affischer att de är för fildelning men de vet nog inte riktigt vad fildelning är eftersom de sa:
Den nya fildelningslagen gav oss 1 miljon nya brottslingar.
Det är bra.
Eller?

och fildelning täcker både upp- och nedladdning medans lagen gällde bara nedladdning eftersom vi redan hade en lag för uppladdning. Därför använde de fildelning i fel mening och därför vet de nog inte riktigt vad de menar. Men min gissning eftersom de är ett parti för de unga har de väl mycket mer koll än de andra skit partierna.

Xitoz
October 3rd, 2006, 15:21
Behöver han ju faktist inte göra eftersom Piratpartiet även står för ett skyddat privatliv utan att staten övervakar oss. Men nu är det väl så att han laddar ner, men bara för att han gör det betyder inte det att APB har några bevis. Eller hur? :p
Nej, men dom borde väl ändå ta att undersöka han :P men det skulle vara fel om en parti-ledare få böter eller liknande :P