PDA

View Full Version : Träning

Mattias
October 13th, 2006, 18:42
Jo jag har börjat gymma å funderar på att köpa protein eller kreatin
ngn som vet ifall det finns bieffekter elr ngt liknande? :o

Kaktusen
October 13th, 2006, 18:45
Jo jag har börjat gymma å funderar på att köpa protein eller kreatin
ngn som vet ifall det finns bieffekter elr ngt liknande? :o
bara ät rätt så slipper du slösa pengar på onödigt skit. annars är det inte bra för dig på något spec sätt om du inte äter rätt ändå :rolleyes:

Mattias
October 13th, 2006, 18:47
Okej :) 1 kommentar :) kom med flera! :D

Glimlock / Kallore
October 13th, 2006, 19:11
köp proteinpulver, eller gainomax (dyrt dock) proteinpulver är dock billigare... kanske 2kg för 600kr :P räcker ganska länge... blanda det med vatten och drick efter träningen. Ät tonfisk eller annat som innehåller proteiner i massor. :) hittade även rostade nötter som inte hade mycket fett :P 34g protein eller nåt.

EDIT : det kan nog inte finnas så mycket bieffkter om du inte slukar hela burken på en gång ;)

Mange
October 13th, 2006, 19:21
Det kan finnas många bieffekter. Allt beror på vad du köper, hur du äter det och när du äter det. Om du ska va säker så börja med att ät rätt mat, 1-2 timmar innan du börjar träna, precis efter du tränar, innan pulsen sjunkit för mycket, äter du något som innehåller mycker Kolhydrater och protein. Kroppen behöver snabba kolhydrater och protein efter träning. Vill du sedan utöka din träning, gå in på en "gymgrosisten" buitk så får du bra hjälp. Men bör börja lungt och öka efter hand. Det är mitt tips iallafall.

Mattias
October 13th, 2006, 19:58
okej!:D
tack

Jack Sparrow
October 13th, 2006, 21:46
Kreatin ger dej rännskita, inget att rekomendera.

Granberg
October 14th, 2006, 13:05
Fan va dålig ämnesomsättning du måste haft då.

Jag åt kreatin i 2 år, märkte dock ingen större effekt av det. Dessutom tror jag du ska gymma i minst 3 månader innan du köper något överhuvudtaget, många köper gymkort ihopp om att bli en biff, 90 % av dem inser efter några månader att dom knappt ser någon synbar skillnad och börjar slöa med gymmningen. 9 av 10 slutar gymma innan kortet ens gått ut.

Dark Hydra
October 14th, 2006, 14:41
See you in rl!

Don't go off topic, and don't use foul language. Warned.

Mattias
October 14th, 2006, 20:58
Don't go off topic, and don't use foul language. Warned.

Metallica
October 14th, 2006, 23:33
Tycker du ska googla runt lite å hitta nån bra forum sida med tränings saker m.m.

Finns säkert många här som kan ge dig länkar till andra forum som e "speciallister" ang detta me gymma å grejer :)
www.google.com

Hawkaen
October 15th, 2006, 08:51
www.ast-ss.se typ...

Slusker Svensson
October 15th, 2006, 09:53
Fan va dålig ämnesomsättning du måste haft då.

Jag åt kreatin i 2 år, märkte dock ingen större effekt av det. Dessutom tror jag du ska gymma i minst 3 månader innan du köper något överhuvudtaget, många köper gymkort ihopp om att bli en biff, 90 % av dem inser efter några månader att dom knappt ser någon synbar skillnad och börjar slöa med gymmningen. 9 av 10 slutar gymma innan kortet ens gått ut.
Haha, jag tänkte börja gymma, men känner lixom på mig att jag inte skulle ta tag i det på ritkigt...
När jag var liten tänkte jag att jag skulle göra armhävningar och situps innan jag gick och la mig...
Det höll jag typ i 2 veckor :D

Fluffy
October 16th, 2006, 10:33
Gör hemmagjort, mkt bättre.

2 ägg
1 banan
lite juice

Mixa, smakar inte så illa som man kan tro, och det ger resultat.

Greldin
October 16th, 2006, 11:17
Jeg har begynt med både protein og kreatin, men ikke lenge nok til at jeg kan si om det fungerer eller ikke. Jeg mener du bør ha trent 6 mnd før du begynner med kreatin da. Er ingen bivirkninger som jeg vet om. Uansett, du trenger ikke kjøpe protein, du kan bare lage din egen shake:

3-4 egg
1 banan
en ss sjokoladepulver (for smak)
Så mye melk du vil ha

Bland alt sammen med en stavmikser eller noe sånt. :P

Lykke til! :yeah:

Mattias
October 16th, 2006, 15:15
Okej :P fattade 65 % av de...men de löser sig nog ;)

Slusker Svensson
October 16th, 2006, 15:30
Jeg har begynt med både protein og kreatin, men ikke lenge nok til at jeg kan si om det fungerer eller ikke. Jeg mener du bør ha trent 6 mnd før du begynner med kreatin da. Er ingen bivirkninger som jeg vet om. Uansett, du trenger ikke kjøpe protein, du kan bare lage din egen shake:

3-4 egg
1 banan
en ss sjokoladepulver (for smak)
Så mye melk du vil ha

Bland alt sammen med en stavmikser eller noe sånt. :P

Lykke til! :yeah:
Ska man ha råa ägg i den?
Låter äckligt.

Agi
October 16th, 2006, 15:34
Slusker, läs lite va? ;)

Slusker Svensson
October 16th, 2006, 15:47
Slusker, läs lite va? ;)
Jag frågade om man skulle ha råa ägg i, det stod det inget om i hans post.
Och jag frågade greldin om hans åsikt, inte hans.

Shino
October 16th, 2006, 15:52
http://www.bodycheck.se/default.asp?id=4455

Inga bieffekter hittils...

Mattias
October 16th, 2006, 21:38
http://www.bodycheck.se/default.asp?id=4455

Inga bieffekter hittils...
Prövat det?

Beex
October 16th, 2006, 21:53
Gör hemmagjort, mkt bättre.

2 ägg
1 banan
lite juice

Ja, jag tycker man ska fundera på om man verkligen behöver tillsätta en massa i pulverform (Eller vilken form man nu tar det i. Spelar ingen större roll, det är konstgjort i vilket fall.), när man kan få i sig det på annat sätt. Det verkar onödigt.

Wasabi
October 16th, 2006, 22:04
Skit i protein och Kreatin, testa något riktigt; ALA - Liponsyra.