View Full Version : Allsvenskan
Mange
October 14th, 2006, 16:53
Aik - Hif idag då. Mycket snyggt självmål där i slutet av matchen, Nu har vi fortfarande chansen iallafall!
Agi
October 14th, 2006, 16:56
JÄVLA ASHELVETE! Jag hatar Arnefjord... Norskar ska inte spela i topplag.
Mange
October 14th, 2006, 17:00
Jag älskar honom, Vår frälsare
Mos'Nos
October 14th, 2006, 17:02
Jag hatar allsvenskan den suger :/
Albin91
October 14th, 2006, 17:05
Fattar inte hur det kunde bli 2-2. :( Så JÄVLA DÅLIGT!!!
Agi
October 14th, 2006, 17:18
Ni lever på mirakel. Vem skapar miraklen? Jo AIK.
Allsvenskan skulle inte vara någonting utan AIK
Vad ska man säga? :)
Elfsborg - Tack vare Stefan Ishizaki leder de
AIK - AIK!
Helsingborg - Tack vare Stuart Baxter
Norskar ska inte spela i topplag... De ska spela i Göteborg!
Arca
October 14th, 2006, 17:21
Ni lever på mirakel. Vem skapar miraklen? Jo AIK.
Allsvenskan skulle inte vara någonting utan AIK
Vad ska man säga? :)
AIK - AIK!
Helsingborg - Tack vare Stuart Baxter
Norskar ska inte spela i topplag... De ska spela i Göteborg!
Taget från Stuart själv 'Kalla det 'spelarna tar sig i kragen'-effekt'
Aeon
October 14th, 2006, 18:17
Han som nicka in självmålet måste verkligen känna sig dum i huvudet.
RÖD-BLÅTT TILLS VI DÖR!!!!!(Örgyte IS då asså)
Agi
October 14th, 2006, 20:14
@Aeon
Hoppas Örgryte krossar HIF :)
Snubben var norsk och hette Arnefjord :P
Alexander
October 14th, 2006, 21:25
Helsingborg röd & blå, vi ger allt från södra stå
Vi skall kämpa för en seger, Helsingborg röd & blå
FakeFass
October 14th, 2006, 21:33
Hammarby äger Allsvenskan så är det bara
_/Hammarby_/
Edit@Bara för Waxie :heart:
waxie
October 14th, 2006, 21:45
Hammarby äger Allsvenskan så är det bara
_/Hannarby_/
jo visst tittar vi i tabellen så ser vi ju hur mkt dom äger men det roligaste i din post är ändå att du ska föreställa hammarby fans men du klantar dig så mkt att du skriver hammarby med två n :lol: inser ju så klart att råkat göra det men ändå lite småkul så här på lördagskvällen
Twia
October 14th, 2006, 22:44
ähh, vad vill ni, hif är bättre än AIK. helt seriöst "blackarmy" vilka tror ni att ni är? Jag älskar FC Köpenhamn, hif barcelona och chelsea :) världens bästa fotbolls.. kanske inte Hif men jag älskar dom iaf HIF TILLS JAG DÖR! JAG VET JAG ÄR EN STOLT, JAG ÄR EN HIF TILLS JAG DÖR!
@True~
Hammrby! hahahahahaha
en bajjen pundare han går på söder han tycker alla männskor är hans bröder!
jag säger bara en sak... HIF!
NÄR JAG VAR UNG OCH SAKNA VETT, JAG FRÅGA VEM ÄR NUMMER ETT. MIN FAR HAN SA ATT ALLA VET, VI FÖLJER SKÅNES STOLTHET, VI ÄR HIF, VI ÄR HIF, VI ÄR HIF, VI ÄR HIF!!!!
Albin91
October 14th, 2006, 22:48
Hammarby kan inte klara sig utan Runström.
Twia
October 14th, 2006, 22:50
Hammarby är ett gäng pundare hela högen! Thats it. dom kan ej spela fotboll, och när dom röker på blir dom bara bättre.
"Bajjen bärs, och rakade brudar" im my as dom kan inte få några brudar, det är gamla gubbar hela högen.
waxie
October 14th, 2006, 22:51
ja men vem tränar HIF jo en gammal AIK tränare hihi
Twia
October 14th, 2006, 22:52
Skitsamma, jag gillar inte antingen Aik eller hammarby, men hatet mot malmö är nog störst.
Albin91
October 14th, 2006, 22:59
Det är bara att inse Helsingborg kommer inte att vinna allsvenskan och de hade bara tur idag!
Twia
October 14th, 2006, 23:02
Jag har inte påstått att dom kommer vinna?, jag tycker bara dom har bästa spelet i Allsvenskan just nu. Elfsborg är kanske snäppet bättre, men hade hif spelat såhär ifrån början hade vi legat antingen 1a eller 2a nu :) men nu har vi inte gjort det och jag vet att vi inte kommer vinna allsvenskan, Men jag tycker endå inte om Aik eller hammarby. :) men malmö är värst jävla tattare hela högen )
waxie
October 14th, 2006, 23:05
Jag har inte påstått att dom kommer vinna?, jag tycker bara dom har bästa spelet i Allsvenskan just nu. Elfsborg är kanske snäppet bättre, men hade hif spelat såhär ifrån början hade vi legat antingen 1a eller 2a nu :) men nu har vi inte gjort det och jag vet att vi inte kommer vinna allsvenskan, Men jag tycker endå inte om Aik eller hammarby. :) men malmö är värst jävla tattare hela högen )
jag håller med dig där att hif har bästa spelet just nu fast jag är gnagare och ja mälmö e ett jävla pack men ärligt blackarmy tjafset kan fan läggas ner nu det var fan många år sedan dom var de ända numera håller alla på och dessutom så e blackarmy långt ifrån värst
Metallica
October 14th, 2006, 23:22
Riktigt skönt me självmordet där :)
GO BAJEN GO!!!!
Psygabber
October 15th, 2006, 12:44
jag håller med dig där att hif har bästa spelet just nu fast jag är gnagare och ja mälmö e ett jävla pack men ärligt blackarmy tjafset kan fan läggas ner nu det var fan många år sedan dom var de ända numera håller alla på och dessutom så e blackarmy långt ifrån värst
På vilket sätt menar du "värst"?
Bananmannen
October 15th, 2006, 13:11
Sluta skylla på norrmannen ffs!!11 Hela laget sög den matchen :|
Iallafall, AIK vinner ändå! ;D
Mange
October 15th, 2006, 15:18
Sluta skylla på norrmannen ffs!!11 Hela laget sög den matchen :|
Iallafall, AIK vinner ändå! ;D
Jag kan inte hålla med om att AIK sög. Men bättre än HIF kan jag inte heller säga att dem var. Matchen var jämn, Bollinehavet var väl 52% mot 48% till fördel för AIK. Var nära på att stänga av tvn vid 90 min. Men man vet aldrig, heter man Daniel Arnefjord och spelar i AIK kan allt hända. Man kan ju inte säga annat än att Baxter effekten har fungerat hittils. 5 matcher vunna och 2 oavgjorda sedan han kom. HIF <3
Agi
October 15th, 2006, 15:30
Det roliga var att det var en underbar match :D
Vid ett tillfälle vad det typ 12 skott mot mål för båda lagen och 6 skott på mål för båda lagen :)
Men AIK skulle vunnit den matchen. HIF ska vara glada att de fick 1p iaf.
AIK gick ut i andra halvlek och bokstavligen lekte med HIF :)
Hade vi inte haft Arnefjord hade vi varit jävligt nära guld asså ;D
Gabriel
October 15th, 2006, 15:47
Elfsborg såsom Aik har 40 poäng.
Sön 2 april kl. 15.00 Halmstads BK - IF Elfsborg
Sön 2 april kl. 15.00 AIK - Gefle IF
Båda vinner väll sina matcher. Men med lite tur kan väll halmstad tjuva 1 eller 3 poäng!
Agi
October 15th, 2006, 16:06
*hrhr* 41p *hrhr*
xD
Twia
October 15th, 2006, 16:09
Jag tror inte Aik vinner allsvenskan inte Helsingborg heller för den delen, fast jag hade velat det.. Elfsborg kommer troligen vinna allsvenskan.
Waxie@
Jag har inte sagt att blackarmy är värst, jag tycker bara inte om dom :)
Goth Drash
October 15th, 2006, 18:00
Så jävla bra!!
Hoppas värkligen Elfsborg tar alla poäng som behövs för att solnatattarna inte ska få vinna!
Aeon
October 15th, 2006, 18:50
@Aeon
Örgryte kan krossa HIF om dom spelar bra. Spelar dom som dom gjorde mot Gefle idag tror jag inte på någon seger. Men men man kan alltid hoppas.
Mange
October 15th, 2006, 19:10
@Aeon
Örgryte kan krossa HIF om dom spelar bra. Spelar dom som dom gjorde mot Gefle idag tror jag inte på någon seger. Men men man kan alltid hoppas.
Det är ganska komiskt att du ens tror att Örgryte kommer krossa
HIF. Dem kommer inte ha en chans skulle jag vilja säga. Har dem spelat bra någon match i allsvenskan hittils? Ja förmodligen, men det har inte gått så bra. Så varför skulle dem lyckas slå laget i allsvenskan som för tillfället spelar bäst?
Aeon
October 15th, 2006, 20:59
@Aeon
Det är ganska komiskt att du ens tror att Örgryte kommer krossa
HIF. Dem kommer inte ha en chans skulle jag vilja säga. Har dem spelat bra någon match i allsvenskan hittils? Ja förmodligen, men det har inte gått så bra. Så varför skulle dem lyckas slå laget i allsvenskan som för tillfället spelar bäst?
Därför vi slog Hammarby som spelade bäst fotboll då. Sen slog vi blå-vitt som också spelar mycket bättre än vi. Sen spela vi också 0-0 mot AIK som spelade bäst då. Så vi kan spela riktigt riktigt bra fotboll.
Tancoll
October 16th, 2006, 11:17
Vi säger så.
Han valde ju mellan AIK och Elfsborg.
Han valde Elfsborg p.g.a att det är det bättre laget idag och då.
Elfsborg har många anledningar till att vi ligger där vi gör.
Anders Svensson, Samuel Holmén, Mattias Svensson, Stefan Ishizaki, Jon Jönsson, Andreas Augustsson, Jocke Sjöhage, Daniel Alexandersson, Jari Illola, Magnus Haglund med flera.
Magnus Haglund är en av de större anledningarna.
Inte så konstigt att AIK å Elfsborg ligger i topp när man vågar sattsa på unga tränare som tänker annorlunda, som vågar ändra spelsystem.
Har inte sett ett mittfält denna säsongen som har matchat Eflsborgs en ända match sedan dom började med 4-2-3-1 spel.
Jag hade inte velat spela back mot Mattias Svensson, inte som forward mot Jon Jönsson eller Andreas Augustsson. Folk som är skickligare i huvudspelet i allsvenskan får du leta efter. Sedan Jon's skott. Oj oj oj, allsvenskans hårdaste. Än så länge har han dödat 2 st murar. :)
Jag ser ingen anledning till varför Elfsborg inte skulle vara med där uppe under denna säsongen. Kolla bara på spelar materialet. Hörde på SR följande: "Efter 20 omgångar har AIK haft 19 startuppställingar". Det är ju brist på ett helt lag. 11 spelare som inte håller en säsong.
Nu börjar hösten på riktigt. Det är nu det skall avgöras.
Helsingborg ligger för långt efter för att hota ordentligt.
AIK saknar rutinen, kolla bara på Arnefjord som t.ex.
Elfsborg kommer gå hela vägen.
Mange
October 22nd, 2006, 17:36
Örgryte krossade verkligen oss. Oj oj oj! Ni blev ägda.
HIF :heart:
Twia
October 22nd, 2006, 21:33
Hif mot cupfinal:) jadåå! Mot gefle och det vinner vi :)
HIF TILLS JAG DÖR!:heart:
Kewl Chill
October 23rd, 2006, 16:07
ähh, vad vill ni, hif är bättre än AIK. helt seriöst "blackarmy" vilka tror ni att ni är? Jag älskar FC Köpenhamn, hif barcelona och chelsea :) världens bästa fotbolls.. kanske inte Hif men jag älskar dom iaf HIF TILLS JAG DÖR! JAG VET JAG ÄR EN STOLT, JAG ÄR EN HIF TILLS JAG DÖR!
@True~
Hammrby! hahahahahaha
en bajjen pundare han går på söder han tycker alla männskor är hans bröder!
jag säger bara en sak... HIF!
Bara jag som finner det roligt?
Eftersom Hammarby också är HIF ^^
Twia
October 23rd, 2006, 16:12
Kewl Chill@
Men om jag kommer ifrån Helsingborg. Snackar skit om Hammarby som är Hif för dig.
Vilket lag tror du jag menar då? Helsingborgs IF såklart, om du inte kudne räkna ut det. för du framstod inte som smart om jag säger så:rolleyes:
Och om jag skriver:
"En Bajjen pundare han går på söder han tyker alla människor är hans bröder"
Kan du inte då dra en snabb slutsats att jag menar Helsingborgs IF när jag skriver Hif?
Agi
October 23rd, 2006, 16:25
@Tancoll
Hej och hå.
AIK kommer vinna Allsvenskan.
Tancoll
October 23rd, 2006, 16:43
@Tancoll
Hej och hå.
AIK kommer vinna Allsvenskan.
Vid vinst ikväll så har vi tagit ett stort steg mot SM-Guld 2006.
Det kan bli 4 poängs skillnad och då har vi GAIS hemma, Helsingborg borta och Djurgården hemma i sista matchen. Som förövrigt redan e slutsåld och har varit det i ca 3 - 4 veckor. :)
Agi
October 23rd, 2006, 16:48
Hammarby - Elfsborg 2 - 1
Elfsborg - GAIS - 2 - 1
Helsingborg - Elfsborg 1 - 0
DIF - Elfsborg - 1 - 1
Ni har inte en chans! ;D
Mange
October 23rd, 2006, 17:26
Ja, mot helsingborg lär Elfsborg inte ta poäng, och jag hoppas verkligen på Hammarby ikväll. För det finns fortfarande en liten liten liten chans att Helsingborg kniper guldet. Men chansen är minimal. Men jag hoppas självklart på det bästa. Vi lär ju ta oss ut i Europa vilket som, vi lär ju vinna mot Gefle i cupen, annars vore det väl skam! :)
Agi
October 24th, 2006, 14:31
YES! Bajen kan vara lite småbra ibland ;D
Detta var nog den enda kvällen i hela mitt liv som jag hejade på bajen ;D
Aeon
October 24th, 2006, 16:39
MM Hif var kanske lite bättre men jag tycker ändå Öis bjöd på en bra match.
Men vilken klack ni har... Inga flaggor!!!
Zater
October 24th, 2006, 17:15
MM Hif var kanske lite bättre men jag tycker ändå Öis bjöd på en bra match.
Men vilken klack ni har... Inga flaggor!!!
Hellre ligga 3:a och inte har några flaggor än att ha flaggor och ligga så långt ner \/
Aeon
October 24th, 2006, 17:25
Men det ska vara lite stämning på läktaren också.
Heldre ligga sist och ha skön läktar stämning än att liga först där alla är medgång suportrar och klappar i takt som nån jävla friidrotts gala.
Gonta
October 24th, 2006, 18:03
Gött att Hammarby fick vinna mot Elfsborg, riktig roligt att se den matchen.
VI ÄR LAAAGET SOOOOM KROSSAR GNAGET OCH KÄKAR DJUGÅRN TILL FRUKOST
HEJ HÅ,HEJ HÅ VI HATAR AIK ETT RUTTET GÄNG MED NOLL POÄNG HEJ HÅ, HEJ HÅ,HEJ HÅ
Agi
October 24th, 2006, 18:42
...
Om man växer upp i slum
eller är särdeles dum
om man kärlek aldrig kännt
ja då må de vara hänt.
Däremot undrar man vem
som kommer från ett lyckilgt hem
och har fått en ärlig chans,
kan gå så vilse någonstan.
Hur kan man frivilligt bli Bajare?
Förklara de nu den som haja re?
Du har ett liv så varför paja re?
De e ju ofräscht att va Bajare.
Twia
October 24th, 2006, 20:58
Tro mig där är flaggor... men ingen orkar hålla i dom i 90 minuter isåfall måste man ha runkat 24/7 i 4 år. Men du ska se på derbyna.. flera hundra flaggor bengaler över allt rökbomber, allting du kan drömma om.. inte bara i derbyna i stora matcher också... minns mot IFK. mowhahaha :) Malmö var värst typ 10 bengaler och en jävla massa rökbomber :P men liksom en match som mot ÖIS det sitter 5 på motståndarläktaren. Då känner man ingen speciell press på sig att höras mest och vara värst.
Aeon
October 25th, 2006, 13:04
jag håller en flagga 90 minuter men jag har inte runkat 4 år i sträck.
Belv bara lack på att våran begnal inte syntes så värst mycket :/
Mange
October 25th, 2006, 17:52
Kul att ni även får böta för det. Den syntes knappt, jo lite vit rök.
Och en klack brukar inte hålla flaggor i 90 minuter, utan man brukar sjunga.
Sjunga är något vi kan, vi har trycket. och du snackar om medgångssupportrar? Skulle inte kalla oss medgångssupportrar, vi följer alltid hif, iallafall klacken. Om det sen inte är 17000 på läktaren varje match så kan man inte kalla oss medgångssupportrar. Det handlar om dem som sitter och tittar, vi i klacken är alltid på plats med lika mycket folk, hur det än går. Nu pratar jag såklart mest om hemmamatcherna. Men ja kan heller inte påstå att vi har lite folk på bortamatcherna. Självklart är inte hela klacken med på resorna runt om i landet, men det beror inte på att vi inte vill följa med, utan att det inte alltid finns tillräckligt med bussar. HIF har de senaste åren inte haft någon direkt fantastisk ekonomi, men dem är på väg uppåt. Klacken har heller inte så värst mycket pengar, därför satsar vi på matcher där vi vill att våra tifon ska synas. Som mot Malmö, Häcken när Henke kom tillbaka, Hammarby med mera. Sista matchen som spelas nu mot Elfsborg, då lär det du vara fullsatt, och ett stort tifo väntas såklart. Det är ju sista matchen. Men vi kommer nog inte hålla i någora jävla flaggor i 90 minuter för det.
Agi
October 25th, 2006, 18:24
Vi i gnaget kan sjunga på riktigt ;D
Aeon
October 27th, 2006, 19:02
Kul att ni även får böta för det. Den syntes knappt, jo lite vit rök.
Skit i bötern. Det är 6000 spän för varje bengal. Såg man inte den röda röken också?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.