PDA

View Full Version : Ronaldinho vs This guy?

Tweel
December 8th, 2006, 18:47
http://www.youtube.com/watch?v=s0vHY_nSafI

This guy is much better then Ronaldinho if u saw hes "trixs" when he had the football on the foot and vault and still had the fotball on the foot.

Mange
December 8th, 2006, 19:00
Thats nothing compared with this guy.

http://www.metacafe.com/watch/86735/emil_freestyle/

More at www.emilfreestyle.se

Hex
December 8th, 2006, 19:18
I bet those guys suck at the actual game, just cos they spend so mych time on freestyle ^^

Tweel
December 8th, 2006, 19:52
I bet those guys suck at the actual game, just cos they spend so mych time on freestyle ^^
Ofc..? if he was same good to play we should know who he are? ;)

Agi
December 8th, 2006, 20:47
Lol that isn't so hard, I've done it myself (not the kicking part but the "have-the-ball-on-your-foot-and-do-things~")

Dirk Diggler
December 9th, 2006, 13:48
Norsk trixare ger tillbaka för Carew-skämtet

Norrmannen Tor Vidar Leikvin la ner fotbollskarriären och blev – professionell trixare.
Kort sagt: Han lever på att joxa med trasan.
Dessutom är en rapp i käften.
– Det Zlatan gör med en apelsin gör jag med bilnyckeln, säger han.

ÖVERGLÄNSER ZLATAN Tor Vidar Leikvin menar att han gör samma sak med en bilnyckel som Zlatan gör med en apelsin.

2004 spelade Tor Vidar Leikvin i norska division 1-klubben Kongsvinger.
Han hade svårt att ta plats i laget och la ner.
– Vi höll på att ta oss upp i tippeligan, men det blev i stort sett bara något inhopp för mig. Jag var väl en typisk dribbelfjant, säger han till norska Dagbladet.
Tekniken fortsatte han att slipa på och nu sprids filmer med hans trix över hela världen.

”Det är inte fusk”
Smått osannolika filmer, kan man lugnt säga.
– Det är inte något fusk. Jag blir så trött på folk som tror det. Jag använder en helt vanlig fotboll i videon, säger han.
Leikvin är även med i det norska streetfotbollslandslaget.
– Vi gör mycket shower när vi är på turné. Jag tjänar så bra att jag kan leva på det, men exakt hur mycket vill jag inte berätta, säger han.

Hyllar Zlatan-finten
Tor Vidar Leikvin kontrar nu på Zlatan Ibrahimovics klassiska uttalande, om att det John Carew kan göra med en boll kan Zlatan göra
Johan D Lundin
med en apelsin.
– Det Zlatan gör med en apelsin gör jag med bilnyckeln, säger Leikvin.
Men norrmannen hyllar också Inter-stjärnan.
– Zlatan-finten (den många kallas Ronaldindo-finten) är väldigt kul, men inga speciellt extrema grejer. Vi provar att dra den lite längre, och använder både knäet och benen i stället för bara benen. I streetfotbollsmiljö kallas finten för ”akka”.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,950398,00.html
Taget ur aftonbaldet, killen platsade inte i sitt division 1- lag

Stevie
December 9th, 2006, 14:08
Inte konstigt, fotboll är en lagsport.

KanineN
December 9th, 2006, 14:20
does some body know whos the singer is and name of the song?

EDIT: Forgot that it was the english part!

Tsumie-kun
December 9th, 2006, 16:06
Forgotten that this is the english section?

Tweel
December 9th, 2006, 16:25
Norsk trixare ger tillbaka för Carew-skämtet

Norrmannen Tor Vidar Leikvin la ner fotbollskarriären och blev – professionell trixare.
Kort sagt: Han lever på att joxa med trasan.
Dessutom är en rapp i käften.
– Det Zlatan gör med en apelsin gör jag med bilnyckeln, säger han.

ÖVERGLÄNSER ZLATAN Tor Vidar Leikvin menar att han gör samma sak med en bilnyckel som Zlatan gör med en apelsin.

2004 spelade Tor Vidar Leikvin i norska division 1-klubben Kongsvinger.
Han hade svårt att ta plats i laget och la ner.
– Vi höll på att ta oss upp i tippeligan, men det blev i stort sett bara något inhopp för mig. Jag var väl en typisk dribbelfjant, säger han till norska Dagbladet.
Tekniken fortsatte han att slipa på och nu sprids filmer med hans trix över hela världen.

”Det är inte fusk”
Smått osannolika filmer, kan man lugnt säga.
– Det är inte något fusk. Jag blir så trött på folk som tror det. Jag använder en helt vanlig fotboll i videon, säger han.
Leikvin är även med i det norska streetfotbollslandslaget.
– Vi gör mycket shower när vi är på turné. Jag tjänar så bra att jag kan leva på det, men exakt hur mycket vill jag inte berätta, säger han.

Hyllar Zlatan-finten
Tor Vidar Leikvin kontrar nu på Zlatan Ibrahimovics klassiska uttalande, om att det John Carew kan göra med en boll kan Zlatan göra
Johan D Lundin
med en apelsin.
– Det Zlatan gör med en apelsin gör jag med bilnyckeln, säger Leikvin.
Men norrmannen hyllar också Inter-stjärnan.
– Zlatan-finten (den många kallas Ronaldindo-finten) är väldigt kul, men inga speciellt extrema grejer. Vi provar att dra den lite längre, och använder både knäet och benen i stället för bara benen. I streetfotbollsmiljö kallas finten för ”akka”.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,950398,00.html
Taget ur aftonbaldet, killen platsade inte i sitt division 1- lag
Well i took it from "aftonbladet" saw it there.. so what? >.< they took it from youtube ;)

Monnz
December 9th, 2006, 20:26
i bet he has glue on the ball

CocaCola
December 9th, 2006, 23:15
So true

Ronaldinho is mutch better then that guy, he knows the game more and can play it.. and so..

Tancoll
December 9th, 2006, 23:48

Know him personal little. 2 years in the same school, made some projects with him.

He is extremly skilled, i've seen some stuff that is freaking good.
He is signed to Elfsborg and playing in Mariedal.

Agi
December 10th, 2006, 00:10
Lol, ATW is pretty hard but the rest is quite easy if you can breakdance :P
If you have a good ball and you have short pants (What is it called?) it's not that hard. I've made a 'kullerbytta' with the ball on my foot without any training. So it isn't that hard :P
You guys should be amazed by this guy instead!
MIKAEL LINDROTH!
www.hfkfreestyle.se

iXi
December 10th, 2006, 23:15
Well, I think they are very good at "killing" time. Just run around with the ball like that if you are leading with 1-0 in a important game and it's like 5 mins left of the game.

Leohant
December 11th, 2006, 22:01
So true

Ronaldinho is mutch better then that guy, he knows the game more and can play it.. and so..
Thats true...

Ronaldinho, best player...

Mange
December 11th, 2006, 22:51

Know him personal little. 2 years in the same school, made some projects with him.

He is extremly skilled, i've seen some stuff that is freaking good.
He is signed to Elfsborg and playing in Mariedal.
I havn't seen him live, but he seems to be freaking good.
I'm impressed

CocaCola
December 11th, 2006, 23:07
aff, who needs freestyle? When i can shoot the ball from half of the pitch and its a goal? ;D